گردشگری نجوم چیست ؟ آشنایی با آن در خانه گردشگری ویرا
نوشته شده توسط : گردشگری سلامت

گردشگری نجومی نشان دهنده یك پتانسیل كمتر مطالعه شده از جهانگردی پایدار است كه یك آسمان شب تاریك منبع اصلی آن است. در این مقاله یک برنامه گردشگری نجومی ، در این مورد در یک پارک ملی با آسمان تاریک برای مشاهده بررسی شده است. پارک ملی برایس کانیون (BCNP) در جنوب غربی ایالات متحده یک برنامه نجوم به خوبی توسعه یافته برای خدمت به بازدید کنندگان دارد. این برنامه شامل مشاهده خورشیدی در طول روز ، برنامه های شبانه چندرسانه ای و تماشای ستاره شبانه با تلسکوپ ها است. بسته به اندازه گیری خاص مورد استفاده ، به نظر می رسد که حداکثر 10٪ از بازدید کنندگان پارک ممکن است در برنامه رسمی نجوم و تاریکی تاریک و یا فعالیتهای نجوم غیر رسمی درگیر شوند. به نظر می رسد BCNP برای بهره گیری از ویژگی های آسمان تاریک پارک و بازدید کنندگان در مورد اهمیت حفظ و / یا افزایش تاریکی آسمان شب موقعیت مناسبی دارد. تحولات احتمالی آینده در برنامه ممکن است به افزایش بیشتر بازدید کنندگان به BCNP کمک کند.

جهانگردی نجومی بخشی از گردشگری پایدار را نشان می دهد که یک آسمان تاریک شب منبع اصلی آن است. در این مقاله یک برنامه گردشگری نجومی ، در این مورد در یک پارک ملی با آسمان تاریک برای مشاهده بررسی شده است. پارک ملی برایس کانیون (BCNP) در جنوب غربی ایالات متحده یک برنامه نجوم به خوبی توسعه یافته برای خدمت به بازدید کنندگان دارد. این برنامه شامل مشاهده خورشیدی در طول روز ، برنامه های شبانه چندرسانه ای و تماشای ستاره شبانه با تلسکوپ ها است. بسته به اندازه گیری خاص مورد استفاده ، به نظر می رسد که حداکثر 10٪ از بازدید کنندگان پارک ممکن است در برنامه رسمی نجوم و تاریکی تاریک و یا فعالیتهای نجوم غیر رسمی درگیر شوند. به نظر می رسد BCNP برای بهره گیری از ویژگی های آسمان تاریک پارک و بازدید کنندگان در مورد اهمیت حفظ و / یا افزایش تاریکی آسمان شب موقعیت مناسبی دارد. تحولات احتمالی آینده در برنامه ممکن است به افزایش بیشتر بازدید کنندگان به BCNP کمک کند.
گردشگری به عنوان بخش مهمی در نظر گرفته می شود که از طریق آن می توان توسعه پایدار در مناطق روستایی را ایجاد کرد. کالای مناسب باید مشخص شود که منابع بی نظیر منطقه روستایی با تقاضای بازار مطابقت داشته باشد. گره روستایی Karoo در چشم انداز بی نظیر آفریقای جنوبی همراه با میزبانی سایت های نجوم با اهمیت جهانی ، فرصتی ایده آل برای توسعه گردشگری آسترو به عنوان ارائه طاقچه است. در این مقاله وضعیت آمادگی منطقه برای بهره‌برداری از این پتانسیل از طریق توصیف رفتار ، بازدیدها و تجربیات سفر بازدید کنندگان موجود ، در کنار دیدگاههای ذینفعان طرف عرضه بررسی شده است. متدلوژی مختلط ارزیابی هایی را به دست می دهد که دارای اهمیت عملکرد و آنالیز SOAR هستند که وضعیت آمادگی را نشان می دهد. در این مقاله ، چگونگی تجربه منحصر به فرد مانند گردشگری آسترو می تواند مکانیسمی مناسب برای تحقق توسعه پایدار در یک زمینه روستایی تلقی شود.
برای چندین دهه ، مفهوم پایداری برای بسیاری از مناطق در حال توسعه در مناطق حاشیه ای چالشی بوده است (اسپینر و همکاران ، 2017). گردشگری پایدار تأکید بر روی مقیاس های مکانی (تأثیرات محلی و جهانی) و مقیاس زمانی ، شناسایی ذینفعان و قصد تحولات (اسپینر و همکاران ، 2017: 1). گردشگری در مناطق روستایی به عنوان وسیله ای برای احیای مجدد از طریق "خط پایین" آن (ابعاد اقتصادی ، زیست محیطی و فرهنگی - اجتماعی) شناخته می شود. بخش گردشگری روستایی نشان داده است که با محوریت جامعه محور و بخش خصوصی ، وضعیت اقتصادی محلی و توسعه محلی را بهبود می بخشد (Visser & Rogerson، 2004). این کمک به ایجاد فقر از طریق ایجاد شغل و ایجاد مهارت برای افراد غیر متخصص ، جوانان ، زنان ، کارآفرینان نوظهور و افراد دارای معلولیت کمک می کند. به طور خاص با تمرکز بر آموزش و توسعه مهارت برای جوامع محلی (López-Guzmán و همکاران ، 2013 ؛ UNWTO ، 2013).

بسیاری از محققان موافق هستند كه مناطق روستایی ویژگیهای متنوعی را ارائه می دهند (هلند و همكاران ، 2003 ؛ ویلژوئن و Tlabela ، 2006 ؛ اوكچ و همكاران ، 2012 ؛ پولو پنا و همكاران ، 2012 ؛ استراتژی گردشگری روستایی ، 2012). اگرچه ناهمگونی وجود دارد ، یک ویژگی متمایز برای همه مشترک است ، این است که بازدید کنندگان از مناطق روستایی تعامل معتبری با محیط طبیعی دارند و بیش از این و بیش از این ، به طور فعال در فعالیت ها ، سنت ها و سبک های زندگی جوامع محلی شرکت می کنند ( Viljoen & Tlabela، 2006؛ Huimina & Ryan، 2012؛ Okech et al.، 2012). گردشگران به دنبال چنین تجربه های منحصر به فردی هستند و درک رانندگان (عوامل فشار و فشار) در تصمیم گیری در توسعه یک مقصد گردشگری ضروری است (نجف آبادی ، 2012). یک رویکرد استراتژیک برای مطابقت با محصولات منحصر به فرد با یک گروه تخصصی در بازار ، توریسم طاقچه است. به عنوان یک نوع گردشگری جامعه ، محافظت کننده و پایدارتر از گردشگری (Chan & Bhatta، 2013؛ Espiner et al.، 2017) ، این کشور بی نظیر و خاص برای مکان است (Boekstein & Tevera، 2012)؛ و آن را برای یک مقصد گردشگری روستایی ایده آل می کند. یک بازار طاقچه که در سطح جهانی از محبوبیت زیادی برخوردار است ، گردشگری آسترو است (فایوس-سول و همکاران ، 2014 ؛ Muir ، 2014). این کشور به عنوان گردشگری پایدار طبقه بندی می شود که در آن بزرگترین دارایی های آن هرگز نیازی به حفظ یا توسعه ندارد. از لحاظ ویژگی های آن کاملاً بی نظیر است (نجف آبادی ، 2012 ؛ بلج و تادیک ، 2015). گردشگری آسترو به کشورهای در حال توسعه ، حتی کوچکترین ، امکان ارائه پیشنهادهایی را می دهد که در آنجا سیاره ای تماشایی یا رصدخانه ها و تلسکوپ های غول پیکر الزامی نیستند (بلج و تادیک ، 2015).

مطالعه موردی که برای این تحقیق انتخاب شده ، گره روستایی Karoo در آفریقای جنوبی است. این منطقه روستایی پتانسیل گردشگری آسترو را در خود جای داده است و در حال حاضر تجربه سهم خود در اقتصاد محلی شهرهای مربوطه کارو را تجربه کرده است. به عنوان یكی از فقیرترین استانهای آفریقای جنوبی ، منطقه وسیع به عنوان یك منطقه اولویت برای دریافت حمایت دولت از توسعه اقتصادی و ارائه خدمات بهتر اختصاص داده شده است (برنامه ملی زیرساختها ، 2012). یکی از پروژه های یکپارچه استراتژیک (SIP) که به این هدف تصویب شده ، SIP 16 است - یک مگا جهانی.





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: